Welkom bij Ticketmaster

Ons team bestaat uit eventspecialisten, marketeers, productmakers, fankenners en scanexperts die precies weten waar jouw bezoekers gelukkig van worden.

marketing machine

Marketingbereik

Bereik miljoenen ticketkopers met onze website, socials, e-mails, Spotify, Snapchat en meer.

Digitale tickets

Digitale tickets

Koop en verkoop geverifieerde tickets op ons platform. We bieden innovatie fanoplossingen.

service

Service

Ons team staat klaar voor de organisator en ticketkoper. Ook buiten kantooruren.

Pak een kopje koffie en wat lekkers…

En we vertellen je graag in een notendop waarom wij ook voor jou meer tickets kunnen verkopen.

Marketingbereik

Met een marketingdatabase van 1,4 miljoen adressen en een social bereik van meer dan 340 duizend volgers kunnen wij veel fans bereiken. Deze data zetten we voor al onze klanten aan het werk. We weten precies wanneer we fans een herinneringsmail moeten sturen en brengen hen met slimme, automatische tools op de hoogte van aankomende evenementen waarvan we weten dat zij ze leuk vinden. Een andere tool brengt onze content onder de aandacht bij fans op Spotify, Snapchat, YouTube of een van onze affiliatepartners die alle genres vertegenwoordigen. Ook jouw evenementen nemen we mee.

Gratis promotiemenu
Ook krijg je een promotiemenu vol uitingen die je kan inplannen op momenten dat het jouw campagne versterkt. Denk aan social posts om je evenement aan te kondigen of een extra vermelding in een nieuwsbrief. Maar ook een plaatsing op onze homepage die maandelijks door zo’n 1,73 miljoen bezoekers bezocht wordt. Onze marketeers kijken samen met jou hoe wij het beste jullie marketingcampagne kunnen ondersteunen.

Marketing bereik
Digitale tickets

Digitale tickets

De toekomst van ticketing is digitaal. Steeds meer bezoekers laten hun ticket zien op een mobiele telefoon via onze Ticketmaster app. Dat is handig, maar ook veilig. Deze tickets vertonen een roterende banner waarmee je bij de toegangscontrole direct ziet of een ticket via het officiële verkoopkanaal is gekocht. Wil jij geen uitgeprinte PDFjes meer aan de deur? Wij kunnen jouw evenement 100% digitaal verkopen.

Tickets doorverkopen
We bieden meer fanvriendelijke oplossingen. Want we weten dat plannen kunnen veranderen. Daarom kunnen fans tickets doorverkopen aan een andere fan, op het bekende Ticketmaster platform. Deze tickets zijn te herkennen aan het roze bolletje en worden aangeboden voor maximaal 20% boven de originele verkoopprijs. De nieuwe koper krijgt van ons een nieuw ticket met een nieuwe code en komt dus gegarandeerd binnen.

Tickets doorsturen
Ook kan een koper tickets doorsturen naar vrienden. Handig voor de bezoeker want zo kunnen ze apart van elkaar naar binnen. Maar ook handig voor ons, want zo weten wij en jullie nog beter wie deze bezoekers zijn. Meer veiligheid voor hen en meer marketingdata voor jou. 

Service

Wij noemen onszelf misschien ‘masters’, maar jij bent de koning(in)! Een gedeelde troon met de ticketkoper. Wij staan altijd voor je klaar.  

Voor jou
Of we nou helpen bij de invoer of bij het promoten van je evenement, je kan op ons rekenen. Zo haal je het optimale uit onze tools en producten. Heb je een spoedgeval dat niet kan wachten? In de avonduren en weekenden kan je ons bereiken via een directe telefoonlijn.

Voor de fan
Ook jouw bezoekers kunnen op ons rekenen. Antwoorden op veelgestelde vragen kunnen zij direct vinden op onze uitgebreide service omgeving online. Staat het antwoord er niet tussen? Dan staan onze vriendelijke medewerkers van het Fan Support team 7 dagen per week klaar om te helpen via een online contactformulier, Facebook of Twitter. Telefonisch zijn we ook bereikbaar, op maandag tot en met zaterdag. 

marketingbereik

En zoveel meer…

Wij maken de ticketreis zo eenvoudig mogelijk. Van een digitale wachtlijst tot een fysieke wachtrij. We bieden alles wat je mag verwachten van een ticketingpartij:

  • Specialistisch support bij piekverkopen
  • Verkooprapportages
  • Touwtjes zelf in handen met onze self-servicetools
  • Bezoekersinzichten inclusief tracking pixels
  • Toegangssupport inclusief scanapparatuur, begeleiding aan de deur en crowd management tools
  • Kassasoftware en verkoop op locatie
  • En nog veel meer razendsnelle, innovatieve tools die van ticketing een feestje maken

En zo veel meer…

Wij maken de ticketreis zo eenvoudig mogelijk. Van een digitale wachtlijst tot een fysieke wachtrij. We bieden alles wat je mag verwachten van een ticketingpartij:

Digitale tickets

Specialistisch support bij piekverkopen

Digitale tickets

Verkooprapportages

Digitale tickets

Bezoekersinzichten inclusief tracking pixels

Digitale tickets

Toegangssupport inclusief scanapparatuur, scanbegeleiding en crowd management tools

Digitale tickets

Kassasoftware en verkoop op locatie

Digitale tickets

Touwtjes zelf in handen met onze self-servicetools

Al sinds het begin van Ticketmaster zijn we als Pinkpop erg tevreden over de aangeboden service. Ze denken mee, over het verkopen van tickets en de trends daarin maar ook over alles daaromheen, van marketing tot data. Een gepassioneerd team van professionals waar we altijd op kunnen rekenen, zowel bij de start van de kaartverkoop als op het festival als ze voor ons ook een stuk kaartcontrole verzorgen. Een betrouwbare en fijne partner.

Niek Murray
Festivalmanager, Pinkpop Festival

“Ticketmaster betekent voor Ahoy: grote ervaring met vele veschillende evenementen, van sport en muziek tot familie uitjes. En ook een solide systeem en een prima backoffice met ervaren professionals. De datamarketing van Ticketmaster is zeer belangrijk voor ons. Ticketing is meer dan een faciliteit, het is een marketingtool.”

Jolanda Jansen
Directeur Rotterdam Ahoy

Ticketmaster is al jaren een betrouwbare partner voor 013. Lastige tijden, complexe evenementen: we vinden elkaar altijd. Vanuit die kloppende basis groeien- en verbeteren we continue, zodat onze bezoekers de beste ervaring krijgen. Dat begint met het verkrijgen van een ticket en eindigt pas bij de volgende aankoop.

Mijndert Rodolf
Hoofd Marketing & Communicatie,
Poppodium 013

“Ook ticketing is mensenwerk dus de jarenlange prettige samenwerking is een pré. Door de veelzijdigheid van de programmering van de Melkweg worden uiteenlopende eisen gesteld aan de inrichting van de ticketing en de toegansgcontrole. Met de tools en support van Ticketmaster lukt het om hier goed op in te spelen.”

Peter de Baare
Melkweg Ticketing

“We zoeken altijd naar een langdurige samenwerking met onze partners. Het moet me van het hart dat de samenwerking met Ticketmaster een zeer prettige persoonlijke touch heeft. Met eigenlijk alle medewerkers waar we regelmatig in contact mee staan. Het maakt daarmee zaken doen wat betreft ticketing niet alleen financieel, maar ook sociaal zeer aangenaam is.”

Stefan Struik
Founder Elfia.com

“Ticketmaster is al jaren een betrouwbaar ticketingsysteem voor Greenhouse Talent. Als prettige en betrokken ticketingpartner biedt Ticketmaster ons ook waardevolle data- en marketingtools,
een goede klantenservice en een sterke back office.”

Wouter de Wilde
COO Greenhouse Talent Netherlands

“Metropool is al jaren tevreden klant bij Ticketmaster. De marketingtools, data -inzichten en het meedenken in ticketingoplossingen zijn van grote meerwaarde voor ons. Zo hebben we recent samengewerkt aan de ontwikkeling van twee ticketplatformen, één voor onze vrijwilligers en een tweede voor de Metropool Ambassadors Club.”

Guido de Jongh
Manager programma & marketing, Metropool

Contact opnemen

     

Extra informatie ticketverkoop voor een event

Voer de reCAPTCHA in om je contactformulier te verzenden.