We willen dat fans de beste fanervaring hebben als ze bij ons tickets kopen. Tijdens de onzekere coronatijd waarin maatregelen continu de spelregels veranderen, maar ook daarna. Een paar voorbeelden van ervaringen waar we de afgelopen tijd aan gewerkt hebben:

1. Betere browse-ervaring

De verzamelpagina van een artiest, festival of ander event kunnen we sinds een paar maanden een complete make-over geven. Nu zie je ook:

  • Een nieuwsmodule
  • Een video- en fotogalerij
  • Een widget die aftelt naar de dag van het evenement
  • Een line-up module inclusief dagsplitsingen en postergalerij voor festivals
  • Een FAQ module voor de veelgestelde vragen over bijvoorbeeld support acts, toegankelijkheid en coronamaatregelen

De nieuwe lay-out heeft ook een mooie plek voor een afbeelding van jouw evenement in de header, een verbeterde module voor de artiestenbio inclusief afbeelding. De bezoeker van de pagina scrolt er met gemak doorheen dankzij de tabbladen die aan de bovenkant van de pagina zitten.

Verzamelpagina van Pinkpop Festival

Een betere browse-ervaring dus voor de fans, maar ook een pagina waar Google dol op is. Jouw evenement wordt zo dus beter gevonden in de populaire zoekmachine. Wil jij ook zo’n mooie pagina voor je evenement? Stuur een bericht naar [email protected] met dit ingevulde formulier, dan doet ons marketingteam de rest.

2. Een eerlijke plaats in de rij

Eerder dit jaar hebben we afscheid genomen van het bekende en soms gevreesde ‘blauwe scherm’. Als onze site nu bij een drukke verkoop een hoos aan ticketzoekers op bezoek krijgt, gaat de Smart Queue aan. Deze wijst fans een unieke ID en timestamp toe waarmee zij een plek in de wachtrij krijgen. Zo weten we zeker dat het koopproces eerlijk verloopt en kunnen we fans tijdens het wachten duidelijk op de hoogte houden van hun plaats in de rij.

Duidelijk communicatie tijdens het wachten

3. Betalen hoe jij wilt

We hebben het afgelopen jaar ook meer betaalmethodes toegevoegd. De meest populaire betaalmethode blijft iDeal, maar je kan nu ook afrekenen met Apple Pay, Paypal of Klarna (uitgesteld betalen). Onze bezoekers uit België maken vaak gebruik van Maestro en Duitse fans geven veelal de voorkeur aan Sofort – beide betaalmethodes zijn bij ons beschikbaar.

Heb je afgelopen jaar een voucher ontvangen omdat het evenement geannuleerd werd vanwege de coronamaatregelen? Deze kan je ook inwisselen bij check-out, als je tickets koopt voor een evenement van dezelfde organisator.

4. Communicatie over coronamaatregelen

We hebben een aantal aanpassingen gemaakt in het aankoopproces zodat we alle nodige informatie over geldende coronamaatregelen goed kunnen communiceren. Denk aan het ‘evenementinformatie’-paneel, een verplichte vragenlijst en een ‘must-read’-paneel. 

Must read paneel voor aanvullende informatie
‘Must read’-panel dat ticketkopers moeten accorderen voor ze door kunnen met de aankoop.

We kunnen je ook helpen de zaal zo in te richten dat de 1,5 meter afstand gewaarborgd wordt, je tickets verkopen binnen tijdsloten en contactloos te scannen aan de toegangspoort. Wil je meer weten wat we voor je kunnen doen in tijden van corona(maatregelen)?

5. Support voor ticketkopers

Ondanks duizenden geannuleerde, verplaatste en uitgestelde evenementen in een jaar tijd, hebben we voor de fans klaargestaan wanneer ze ons het meest nodig hadden. Zodra duidelijk werd hoe we alle scenario’s konden afhandelen heeft ons Fan Experience-team de schouders eronder gezet om alle ticketkopers zo snel mogelijk antwoorden op vragen te geven. Het onlangs gelanceerde Smart Help zorgt ervoor dat we de ticketkopers nog beter en sneller kunnen helpen.

Vanuit het Ticketmaster account ga je de funnel van Smart Help in