Alles begint bij de marketingdatabase. Zonder abonnees, geen nieuwsbrieven. In de afgelopen jaren hebben wij een enorme database opgebouwd waar we heel zuinig op zijn. Daarom sturen we niet meer dan drie marketingmails per week naar onze abonnees. We willen deze database niet uitputten. Ongeveer 8,2% van de Nederlanders heeft aangegeven per mail op de hoogte gehouden te willen worden van nieuws rondom events die via ons in de verkoop gaan. Visualiseer je die 8,2% eens. Dat zijn 1,4 miljoen mensen en samen passen die in meer dan 97(!) gevulde Ziggo Dome’s.

Onze marketing(team)kracht

Iedere donderdag ontvangen die 97 gevulde Ziggo Dome’s met abonnees onze wekelijkse nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief bevat een deel input van onze organisatoren en het marketingteam, maar ook een deel in de nieuwsbrief is gereserveerd voor predictive intelligence. De predictive intelligence-machine kent de abonnee goed door te kijken naar de ticketkoophistorie en het surfgedrag op onze website en app. Op deze manier kan het systeem evenementen in de wekelijkse nieuwsbrief plaatsen die relevant zijn voor de individuele ontvanger. En daar draait het uiteindelijk allemaal om. Je wilt content delen met de abonnee die voor hen relevant is, zodat het interessant blijft om onze nieuwsbrief te ontvangen.

Veel van de tickets die wij verkopen, zijn bedoeld voor een specifieke doelgroep. Het kan bijvoorbeeld gaan om een lokaal evenement of een specifiek muziekgenre. In dat geval wil je focus aanbrengen in de nieuwsbrief. Om die reden hebben we de focus nieuwsbrief in het leven geroepen. Deze nieuwsbrief staat in het teken van één evenement en wordt naar een gesegmenteerde doelgroep verstuurd. We kunnen hierbij filteren op o.a. ticketkoophistorie, browsegedrag, woonplaats, genrevoorkeur.

Handen van de knoppen af

We sturen ook dagelijks volledig automatische nieuwsbrieven uit. Daar komt (bijna) niemand van het marketingteam aan te pas. We zeggen bijna niemand, omdat het ingevoerde event op Ticketmaster.nl aan een aantal triggers moet voldoen. Geen zorgen, want wij loodsen je daar zo doorheen. Vervolgens volgt het slimme mailsysteem de gehele ticketreis van de abonnee – mits zij daar toestemming voor hebben gegeven – en stuurt op de juiste momenten een nieuwsbrief uit naar deze potentiële ticketkopers. Zo wordt jouw event nog meer onder de aandacht gebracht, gratis en zonder extra moeite.

Eén van de meest waardevolle automatische nieuwsbrieven is ‘Morgen in de verkoop’. Abonnees die eerder tickets kochten voor deze artiest, band of event, of hierop hebben gebrowsed, ontvangen een nieuwsbrief één dag voor de verkoop begint. Mocht het ze dus ontschoten zijn dat hun favoriete evenement weer in de verkoop gaat, helpen wij ze daar graag even aan herinneren.

Automatische nieuwsbrief ‘Morgen in de verkoop’

Ook abonnees die de artiesten- of eventpagina bezocht hebben, of het bestelproces hebben verlaten zonder tickets te kopen, sturen we een uur later een herinnering per e-mail met het nieuws dat de tickets nog steeds beschikbaar zijn.

Dit is niet alles. Je kan in onze informatiesheet nog meer lezen over onze automatische nieuwsbrieven en hoe jij die kan aanzetten voor jouw evenement. Ons marketingteam staat ook altijd voor je klaar en legt je ook graag in een call uit wat de mogelijkheden zijn.

Voor meer informatie of aanvragen, neem contact op met je Ticketmaster vertegenwoordiger.