Als een evenement uitverkoopt, blijven er vaak nog fans teleurgesteld en zonder ticket achter. Dat willen we natuurlijk niet en misschien hoeft het ook niet. Met onze nieuwe tool geef je fans de kans hun gegevens achter te laten zodra er geen tickets meer beschikbaar zijn. Met deze wachtlijst krijg je in beeld hoe groot de vraag is naar tickets.

Komen er later blokkades vrij, of plan je een nieuwe datum, dan brengen we deze fans als eerste op de hoogte. Een topervaring voor fans en voor jou een goede graadmeter om te kijken hoe je evenement in de markt ligt.

De 3 voordelen van een wachtlijst op een rij:

  1. In één oogopslag kan je zien of er genoeg vraag is voor een extra datum of het vrijgeven van blokkades
  2. Je biedt fans de kans als eerste op de hoogte te zijn als er extra tickets beschikbaar komen
  3. Je verzamelt de gegevens van een zeer geïnteresseerde doelgroep en kan zo gericht campagne voeren op deze potentiële ticketkopers

Hoe werkt de wachtlijst?

Zodra een evenement is uitverkocht krijgen sitebezoekers de kans hun naam, e-mailadres en/of mobiele nummer achter te laten op een wachtlijst. Zodra er tickets beschikbaar komen, versturen wij in overleg met de organisator een mail met een ticketlink. Deze mail kan verstuurd worden naar de hele lijst, of naar een deel van de lijst – bijvoorbeeld alleen de ‘first responders’. Zoals altijd geldt ‘wie het eerst komt, het eerst maalt’ en dat communiceren we ook naar de fans. Echt geen tickets meer beschikbaar? Wie weet wil de artiest dat zelf met een videoboodschap aan de fans in de wacht laten weten. Hoe dan ook, de wachtlijst biedt mogelijkheden.

Verzamel ook de vraag naar tickets met een wachtlijst bij je volgende evenement. Wil je meer weten? Jouw accountmanager kan je verder helpen.