Shazam-samenwerking

Dit jaar gaf 42% van de fans aan dat ze een concert gemist hadden waar ze eigenlijk bij wilden zijn. Hoe dit zo kwam? Ze wisten niet dat hun favoriete artiesten in de buurt waren.

Voor hen en vele andere hebben we fantastisch nieuws: voortaan kunnen fans evenementen nóg eenvoudiger vinden. Dankzij een nieuwe samenwerking met de muziekherkenningsapp Shazam, en onze bestaande partnerschappen met TikTok en Snapchat, maakt Ticketmaster het voor fans makkelijker dan ooit om tickets rechtstreeks via hun favoriete apps aan te schaffen.

Deze app-integraties zorgen ervoor dat zoveel mogelijk mensen onze evenementen op zoveel mogelijk verschillende plaatsen zien.

De samenwerking met Shazam stelt artiesten in staat om hun Ticketmaster-evenementen rechtstreeks in de app te koppelen. Bij het ‘shazammen’ van een nummer zien fans hierdoor gelijk waar hun favoriete artiest speelt en kunnen zij binnen een paar klikken tickets kopen.

Als onderdeel van onze ‘Music Finds You’-campagne laat onder andere Meghan Trainor zien hoe eenvoudig het is om Ticketmaster-evenementen te vinden met behulp van Shazam, TikTok en Snapchat. “Ik vind het geweldig dat je nu een liedje kunt shazammen en meteen concerttickets kunt kopen op Ticketmaster,” zegt Meghan Trainor. “Het is geniaal!”


Nieuws
Oplossingen
Article
Fan Experience
Ticket Sales
Music
Industry News
Werk met ons
Andy White, Freelance WordPress Developer London