Als ticketingbedrijf willen we fans blij maken met tickets voor hun favoriete band, festival of evenement. We zetten verschillende organische marketingkanalen in om een groot deel van onze fans te bereiken met updates over de ticketverkoop, maar door middel van betaalde marketing bereiken we ook de mensen die onze kanalen nog niet volgen. In dit artikel vertellen we iets meer over performance marketing en hoe we het kunnen inzetten om meer tickets te verkopen.
Wat is performance marketing eigenlijk?
Performance marketing is een breed begrip en er valt veel onder. Sterker nog: het is alle marketing dat leidt tot meetbare resultaten. Hier valt dus ook de vindbaarheid in Google onder en affiliates. In de meeste gevallen gaat performance marketing over de inzet van betaalde kanalen om zo veel mogelijk resultaat te behalen. Dit kan gaan om clicks, downloads, verkopen, paginabezoeken of een ander doel die je meegeeft aan de campagne.
Welke soorten performance marketing bieden wij?
Bij Ticketmaster bieden we ‘twee smaakjes’ aan voor betaalde marketing:
- De grootste en meest gebruikte zijn advertenties op sociale media-kanalen. Daarbij zetten we sociale media-kanalen in waar je betaalt om je advertentie te laten zien. De meeste campagnes draaien op Facebook en Instagram, omdat we daar goed kunnen meten wat de daadwerkelijke verkopen zijn geweest via de campagne. Daarnaast zetten we ook LinkedIn, Pinterest en TikTok in om betaalde advertenties te tonen.
- Het andere smaakje performance marketing is via de Google-kanalen. Dit zijn advertenties op alle sites die vallen binnen het Google Display netwerk. Hieronder valt ook bijvoorbeeld het opzetten van video-advertenties op YouTube.
Waarom performance marketing via Ticketmaster?
Performance marketing via Ticketmaster is vooral interessant door onze targeting. Door middel van Ticketmaster-data, de hulp van Google én de social media-kanalen vinden we de juiste fans bij de juiste events. We bouwen een doelgroep op basis van historisch zoek-, browse- en klikgedrag van ticketkopers.
Niet zo lang geleden heb ik samen met een grote klant een mooie case opgebouwd. Zij adverteerden altijd op de traditionele kanalen, zoals televisie, tijdschriften en out of home. Wij hebben een online campagne voor hen opgezet op Facebook, Instagram, Pinterest en het Google netwerk. Niet alleen hadden we mooie resultaten behaald, maar deze platformen geven ook een goed inzicht in wat voor doelgroep er reageert en converteert op de advertenties.
Voor meer informatie of aanvragen, neem contact op met je Ticketmaster vertegenwoordiger.