TikTok en Ticketmaster breiden hun unieke samenwerking op het gebied van ticketing uit naar meer dan 20 nieuwe markten, na de succesvolle bètalancering van de samenwerking in de VS in 2022.

Het partnerschap tussen TikTok en Ticketmaster brengt muziekfans dichter bij hun favoriete artiesten, nu het is uitgebreid in de VS en voor het eerst is gelanceerd in de volgende landen:

  • Nederland
  • Australië
  • Ierland
  • Tsjechië
  • Denemarken
  • Finland
  • Spanje
  • Duitsland
  • Frankrijk
  • Canada
  • Italië
  • Verenigd Koninkrijk
  • Nieuw-Zeeland
  • Zweden
  • Mexico
  • Oostenrijk
  • België
  • Noorwegen
  • Polen
  • Zwitserland

Nu kan elke gecertificeerde artiest op TikTok in de deelnemende landen de Ticketmaster-ticketingfunctie gebruiken om hun live-optredens te promoten en in contact te komen met fans over de hele wereld.

Muziekfans wereldwijd kunnen ook gemakkelijk tickets voor evenementen ontdekken en kopen via Ticketmaster, rechtstreeks op het TikTok-platform, in slechts een paar klikken. De in-app functie stelt artiesten in staat om hun live data te promoten bij nieuwe en bestaande fans op TikTok. Het helpt de artiesten hun publiek wereldwijd uit te breiden en hun carrière uit te bouwen, simpelweg door hen in staat te stellen hun Ticketmaster evenement links toe te voegen aan hun video’s voordat ze deze publiceren.

De samenwerking heeft al succesvolle ticketingcampagnes opgeleverd voor zowel bekende als opkomende artiesten, komieken en sportteams, waaronder Niall Horan, The Kooks, Burna Boy en Shania Twain. De bètalancering alleen was al goed voor meer dan 2,5 miljard views van video’s die gebruik maken van de in-app functies door artiesten, sportteams en organisatoren van evenementen.

Michael Kümmerle, Global Music Partnership Development Lead, TikTok:

“Dit is een spannend moment voor de miljoenen gepassioneerde muziekfans in de TikTok-gemeenschap. Door fans in staat te stellen rechtstreeks tickets te kopen via TikTok, geven we artiesten de kans om ticketkopers op een geheel nieuwe manier te bereiken en het spel te veranderen voor live-evenementen over de hele wereld. Omdat we fans dichter bij de artiesten en evenementen brengen waar ze van houden, hopen we nog meer waarde te leveren aan alle artiesten in alle fasen van hun carrière en meer mogelijkheden te bieden voor een groeiende fanbase. We zijn erg benieuwd hoe onze samenwerking met Ticketmaster zich zal ontwikkelen.”

Michael Chua, VP Global Business Development & Strategic Partnerships, Ticketmaster:

“De muziek van vandaag leeft op een wereldwijd podium en de vraag naar ‘live’ is nog nooit zo groot geweest. Door onze samenwerking stellen TikTok en Ticketmaster artiesten in staat om hun content eenvoudig te koppelen aan het ontdekken van evenementen en het kopen van tickets in-app, waardoor het voor fans over de hele wereld makkelijker dan ooit is om hun favoriete artiesten live te ervaren.”

Hoe werkt het?
In aanmerking komende TikTok’ers kunnen nu Ticketmaster selecteren onder de optie ‘Koppeling toevoegen’ voordat ze een video plaatsen. Zij kunnen dan zoeken naar een evenement op Ticketmaster en vervolgens “Toevoegen aan video” selecteren om de link toe te voegen. Zodra zij hun video’s delen, zien TikTok-gebruikers een knop “Tickets kopen” in de videobeschrijving die gebruikers doorverwijst naar Ticketmaster om tickets te kopen.

Volg Ticketmaster Nederland op TikTok.