Digitale tickets

De toekomst van het ticket is digitaal. Bereik meer fans en geef ze een veilig gevoel bij het kopen, doorsturen en verkopen van tickets. Ga volledig digitaal met je ticketing en geef fans meer flexibiliteit. Maar ook meer veiligheid voor hen en meer marketingdata voor jou. 

Stuur eenvoudig tickets door van account naar account

heeftTickets, flexibeler dan ooit

Bezoekers kunnen tickets snel en eenvoudig doorsturen naar vrienden of familie. Niet langer wachten aan de deur totdat iedereen er is. Met je eigen ticket kan je vast naar binnen en een drankje drinken terwijl je wacht op de rest.

Tickets doorsturen naar een ander kan vanuit het account. Ook de ontvanger heeft een Ticketmaster account nodig om de tickets te accepteren. Dat geeft jou als organisator meer inzicht. Zo weet je precies wie het event bezoekt. En we verzamelen nieuwe opt-ins voor je marketingdatabase. 

Aan de deur vindt er met gemak een contactloze toegangscontrole plaats als iedere fan een eigen ticket op zijn of haar mobiele telefoon laat zien.

 vervolgensHoe werkt het voor de fan

1. In Mijn Account op Ticketmaster.nl selecteer je een event en klik je op ‘Doorsturen’.

2. Selecteer de tickets die je wilt doorsturen en geef de naam, e-mailadres en eventueel een bericht door. 

3. De ontvanger krijgt een e-mail met de vraag of hij of zij de tickets accepteert . Daar heb je een Ticketmaster account voor nodig, dus log vervolgens in of maak een account aan.  

4. De tickets zijn nu overgedragen aan het nieuwe account en degene die de tickets verstuurd heeft ziet nu in zijn of haar account de tickets gemarkeerd als ‘doorgestuurd‘ en kan de tickets niet meer downloaden.

Een veilige ticketreis

Als meer fans hun eigen ticket hebben, weet je als organisator veel beter wie en wanneer er bij het event zijn.

Sinds COVID-19 zijn we ons meer en meer bewust van de veiligheid. Zowel van het personeel als de fans. Digitale tickets maken contactloze toegang mogelijk, waardoor op afstand blijven van elkaar een stuk eenvoudiger wordt.

En als het nodig is, kunnen we met meer individuen contact opnemen na het evenement. Zo helpen digitale tickets en ticket transfer bij een eventueel contact- en brononderzoek.

Meer marketingkracht

Nu de optie er is om tickets aan elkaar door te sturen, leer je meer fans kennen dan ooit te voren. Elke tickethouder kan namelijk aangeven dat hij of zij graag marketinguitingen wil ontvangen om zo op de hoogte te blijven. Hierdoor wordt jouw marketingbereik nog groter. Leer meer over je doelgroep en stem hier je marketingplannen op af.

Naast tickets doorsturen, nu ook tickets doorverkopen

Plannen veranderen weleens

Soms komt er wat tussen en kan je niet meer naar het evenement. Voorheen gingen fans dan op zoek naar een extern doorverkoopplatform. Dat hoeft niet meer. Vanaf nu kunnen fans op onze website zelf tickets doorverkopen aan een andere fan, op een veilige en eerlijke manier.

Of het nou eerste- of tweedehands tickets zijn, kopers vinden alle opties op één plek. Zo hebben fans meer keus en meer gemak. Alle aangeboden tickets worden door ons geverifieerd. En alle tickets die verkocht worden via ons platform, worden door ons opnieuw uitgegeven. Een einde aan valse tickets. 

Hoe werkt het voor de fan

1. In Mijn Account selecteert de ticketkoper het event en klikt op ‘Verkoop‘.

2. Selecteer de tickets die je wilt verkopen, vul de nodige informatie in en bepaal de prijs. 

3. De tickets staan nu te koop op de eventpagina en zijn dus beschikbaar voor andere fans. In Mijn Account staan de tickets gemarkeerd als ‘Te Koop‘.

 

 

Ben je nieuwsgierig geworden?