Ticketmaster en Close bundelen hun krachten. Een nieuwe samenwerking en API-koppeling maakt het mogelijk om de fan een gepersonaliseerde klantreis aan te bieden tussen de aankoop van het ticket en het evenement zelf. Hoe dat in zijn werk gaat en wat de mogelijkheden zijn, lees je hier.

Wat is Close?

Close is een communicatieplatform met een op chat gebaseerde consumenten-app en een eigen CMS waarmee eventorganisaties direct kunnen communiceren met bezoekers. Dankzij de koppeling met Ticketmaster, krijgen bezoekers na aankoop van ieder ticket voor, tijdens en na het event exclusieve informatie over hun bezoek. De app kan partijen als Johan Cruijff ArenA, Stage Entertainment en Pleinvrees tot haar klantenkring rekenen. In de app zijn inmiddels 22 miljoen berichten verstuurd. Voor meer informatie check: www.thecloseapp.com en business.thecloseapp.com.

De samenwerking

Wanneer je als organisatie ervoor kiest om Close in te zetten voor jouw evenement, kan de informatie van de ticketkoper direct via een API-koppeling gekoppeld worden. Ticketmaster- en Close-accountmanagers kunnen je vervolgens helpen met het uitbreiden van jouw klantreis in de unieke CMS. In deze Close Builder beheer je eenvoudig al je berichtgeving en heb je real-time inzicht in het contact met je gebruikers.

Waarvoor kun je Close inzetten?

Close x Ticketmaster
Een mock-up van mogelijkheden.
  • Het verbeteren van customer experience

In de app bouw je voor jouw evenement een hypergepersonaliseerde user experience voor jouw fan. Hierin kun je jouw tickets inladen, maar ook andere informatie als blokkenschema’s, plattegrond of exclusieve content.

  • Crowd control

Weet jij hoe jouw bezoekers afreizen naar jouw evenement? Close kan je helpen dit inzichtelijk te krijgen. Maar het kan je ook helpen met urgente berichtgeving verspreiden op locatie of om live inzichten te vergaren.

  • Extra inkomsten

Wanneer je weet dat jouw fans met de auto reizen, dan wil je ze mogelijk attenderen op parkeertickets die nog beschikbaar zijn. Daarnaast kan je ook merchandise en andere up- en cross-sell mogelijkheden op persoonlijk niveau aanbieden aan de fan. Ook kun je advertenties en/of partnerships delen binnen de app.

  • Dataverzameling

Close is een Live Marketing Tool en daarmee kun je jouw fan beter leren kennen. Marktonderzoek kan gedurende de klantreis verspreid worden en deze data is vervolgens 100% van jou.


Benieuwd wat de samenwerking tussen Close en Ticketmaster voor jou kan betekenen, neem contact op met je Ticketmaster vertegenwoordiger.